Zábava a Hry / PC Hry - Recenze / Prey
Dnes je 28. 03. 2024 a svátek má Soňa
čas čas čas čas čas čas Právě používáte prohlížeč Neznámý
Novinky   ||   < World of WarcraftZábava a HryTitan QuestDiablo 3 >

Prey

Autor: Barnews / 11. Května 2010 / Přečteno: 1123x

Nevím jestli název, který při přeložení z angličtiny zní: kořist, má vyjadřovat atmosféru při hraní či je-li toto označení spíše symbolické a pozbývá nějakého hlubšího sepjetí se hrou, ale já jsem se ve hře jako kořist necítil. To však nemění nic na tom, že Prey je velice zajímavá střílečka, která si jak v Singleplayeru, tak v Multiplayeru najde své fanoušky.

Běžná FPS s pár zajímavostmi

Na první pohled se Prey jeví jako úplně průměrná střílečka s visáží ne nepodobnou té z Dooma 3 či Quake 4. Však také běží na jejich enginu. Příběh začíná v jednom zapadlém kasínu za deštivého večera a vy se vtělíte do role Thomase z indiánského rodu Cherokeeů. V kasíně se rozkoukáváte, přepínáte programy v televizi i hudební skladby. Můžete si zahrát i jednu z mnoha her u automatů. Celkem klidný večer, který naruší jen dva pobudové. Snadno jim však násilím vnutíte své ideály. V tu chvíli však přichází zlomový okamžik. Vaše putyka je přepadena cizáky ve vesmírné lodi a vy i vaši přátelé jste unešeni. Tak začíná poutavý příběh Prey. V průběhu hry se snažíte dostat z obří kosmické lodi, sledujete přímo před očima, jak vám zavraždí dědečka a jak jeden záškodník zachrání vaši milou před stejným osudem. A to je také z velké části hry váš jediný cíl. Zachránit vaši holku. Víc vám prozrazovat nebudu. Možná jen to, že je hra velmi lineární.

Během vaší návštěvy v mimozemské lodi budete procházet vcelku jednotvárným prostředím. Většinou komplexy a chodbami ve stylu Biomechanické architektury. Abyste však na stará kolena z těch exteriérů neonemocněli, budete se velmi často pohybovat i venku (dá-li se to tak nazvat). Budete létat v jakési raketce, přelétávat s ní sem tam a odemykat si cestu dál. Zpestření to je, ale že by mě to bůh ví jak bavilo, se říci nedá. Samotná akce je na tom dosti podobně. Ne, že by to bylo úplně nezábavné, ale zkrátka jde jenom o průměr. Dosti tomu napomáhají i nepřátelé, kteří jsou sice rozliční a celkem i chytří (jak kdy), ale ať bojujete s kýmkoliv, vždy budete užívat tu zbraň, co bude po ruce.

Pojďte pane, budeme přemýšlet

Nevalná akční složka hry je za námi, a tím končí hlavní zápory hry. Ať už poletíte v oné raketce nebo se budete prodírat početnými exteriéry, po celou hru vás budou překvapovat hromady stále nových a nových zádrhelů a logických hříček(zas tak moc jich není, tak akorát), které jsou skutečně zajímavé a dělají hru mnohem zábavnější a pestřejší. Možná nyní nevíte, jak si máte tyto hádanky v preyovi představit. Jak jsou vůbec dělány? Ihned to objasním. Možná jste už o Preyovi slyšeli nejrůznější zvěsti o magnetických zdech a portálech, které vás přenesou úplně někam jinam. A právě takovéto skvělé vychytávky, které v žádné podobné FPS nenajdete, dělají celou hru i hádanky tak zajímavé.

Pojďme si raději ty báječné věci vypsat. Magnetické zdi jsou pásy kroutící se všude možně a do všech směrů. Když je uvedete do chodu, můžete po nich chodit jak je libo. Je jedno jestli půjdete vzhůru nohama po stropě nebo po zdi, pásy vás udrží a vy to můžete do nepřátel kropit shora, dostat se na nepřístupná místa atd... Portály jsou dalším poznávacím znamením této střílečky. Ze začátku budete určitě překvapení, když se najednou před vámi objeví trhlina v prostoru, ze které na vás vyskočí nepřítel. Obejdete portál a kde nic tu nic. Vrátíte se a otvor dál je znovu vidět a vy jím můžete projít někam úplně jinam. Efektní jsou i takovéto portály v bednách. Třetí zajímavou utilitkou je gravitace. Ve hře jsou totiž prostory, u kterých se dá ovládat gravitace. Například se dostanete do místnosti, ale nikde není žádný východ. V takovýchto situacích se často vyplatí mrknout na strop. Je totiž velmi pravděpodobné, že tam naleznete právě měnič gravitace, do kterého když střelíte, změní gravitaci. A máme tu poslední zajímavůstku. Je jí forma Cherokeeho. Ta se vám zpřístupní brzo po začátku a budete jí používat jak v boji, při průzkumu, tak i když se budete chtít dostat na nepřístupné místo. Po stisknutí příslušného tlačítka totiž váš duch opustí vaše tělo, které je tím pádem naprosto bezmocné. S duchem pak můžete procházet silovými zdmi a následně je vypínat nebo za poplatek v podobě speciální energie zabíjet nepřátele lukem.

Zbraně v Preyovi jsou podle mě skutečně vyřešeny perfektně. Co se týče využití v boji, je celkem jedno, kterou používat. O to více je však vidět, jak jsou všechny zbraně nádherně animovány a vymodelovány. Každá zbraň žije svým vlastním životem. Ať je to útočná bio puška, či kyselinová brokovnice, ze všech něco kape, hýbou se atd... Granáty v podobě výbušných pavoučků si nejdříve musíte chytit a je tu také zbraň, která střílí podle toho, čím jí naládujete. Dobijete ji červenou energií? Bude rychle střílet silné rudé koule. Nabijete jí ledovou plasmou? Můžete z nepřítele udělat led do džusu. A co teprve blesky? Autoři si prostě se zbraněmi vyhráli a je to znát. Atmosféra je průměrná, zvuky jsou v normálu, ale muzika mi do hry příliš neseděla. Grafika je hodně pěkná a jak už jsem zdůraznil, vizáž ala Quake 4 je prostě líbivá. Hardwarová náročnost je v normálu. Samozřejmě tu nechybí multiplayer, který se díky oněm skvělým vychytávkám určitě chytne. Je tu však málo map.

Co říci závěrem?

Prey je velice zajímavá akční hra, kterou drží nad vodou spousta zajímavých a nových věcí, které činí hru zajímavou a kompenzují hluchá a nudná místa, kterých tu je požehnaně. Pěkná grafika, nutnost i přemýšlet a multiplayer. To vše vás může ke hře přitáhnout. Pokud tedy máte chuť na trochu netradiční multiplayer a hříčkami prolezlý singláč, je pro vás prey jak ušitý.

Určitě je vám již známo, že Quake 4 běží na enginu, který poháněl i Dooma 3. Tudíž jde o opravdu skvělý vizuální zážitek, který je ještě lepší než u dooma. Lokace jsou více zaplněnější, efekty světla a stínu vymakanější a složitější a hra je tím pádem i o malinko náročnější (viz konfigurace). Vše je narozdíl od Dooma více přeplácané a více barevné, z čehož plyne, že vývojáři uměli s enginem již lépe pracovat. Zvuk mi přišel silně průměrný a jednotlivé zvukové efekty mě dokonce někdy vadily, což ale může být jen můj názor. Co se týče náročnosti, pokud jste rozchodili dobře Doom 3, poběží vám i Quake 4.

Klady +++

  • Portály, gravitační pole, silové bariéry
  • Pěkné zbraně
  • Logické hříčky
  • Možnost opustit své tělo
  • Grafika

Zápory ---

  • Nudné pasáže ve vozidlech
  • Nezajímavý hlavní hrdina
  • Průměrné akční výplň hry

Hodnocení 84%

Komentáře

Přidávání komentářů vyžaduje přihlášení.

Bazény, zastřešení ALBION Group, a.s. ZDROJ.cz - katalog odkazů Katalog odkazů TopLink Príma internet Cesky vyhledavac CENT.CZ Addwebsite.eu TOPlist
Výměna odkazů :: optimalizace PageRank.cz
Kontaktujte nás na ICQ 301201191 | nebo 367080819